Heeft oog voor jou

Suggesties en klachten

Als u gebruik maakt van de zorg en diensten van Zorggroep Hof en Hiem dan kan het soms voorkomen dat iets niet (meer) aan uw verwachtingen voldoet of dat het anders gaat dan u gewend bent. Het is dan fijn om erover te praten. Dit kan met iemand in uw eigen omgeving maar dit kan ook met een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Overweegt u om een klacht in te dienen? Dan kunt u ook een gesprek aanvragen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Fryslân.

Uw ervaringen met onze dienstverlening zijn voor ons erg belangrijk. Daarom horen wij graag de ervaringen van u of uw dierbare. Dit kunnen natuurlijk zowel positieve als negatieve ervaringen zijn. Heeft u het gevoel dat een klacht indienen misschien te zwaar is? Dan kunt u toch contact met de klachtenfunctionaris opnemen. Een gesprek aanvragen hoeft niet direct te leiden tot het indienen van een officiële klacht. Wel kunt u de klacht met haar bespreken en kijken naar mogelijke oplossingen als u dat wenst.

Wat te doen als u een klacht heeft?

Als uw verwachting van onze zorg- en dienstverlening niet uitkomt, u een klacht heeft en daar graag contact over wilt hebben, dan horen we dat graag. Want dat geeft gelegenheid om een oplossing te vinden. We hebben een document gemaakt hoe we met klachten omgaan. Hier leest u de officiële klachtenregeling van Zorggroep Hof en Hiem.

Hieronder geven we kort weer wat u kunt doen als u een klacht heeft of ergens niet tevreden over bent:

Praten met degene die het betreft

We willen graag dat u zich vrij voelt om de dingen te bespreken met de mensen die erbij betrokken zijn. Vaak blijkt een misverstand de oorzaak van de klacht. Een gesprek kan soms alles meteen oplossen. Maar we beseffen ook dat dit niet altijd lukt, om welke reden dan ook. Als dat het geval is, dan kunt u ook contact zoeken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

De onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Fryslân is er om u te helpen uw ervaring bij Hof en Hiem bekend te maken. Het begint met een vertrouwelijk gesprek. Samen kijken jullie naar wat de beste manier is om dat te doen. Het doel is dat er een oplossing komt waar alle betrokkenen mee verder kunnen. Neem gerust vrijblijvend contact met haar op. Dit kan telefonisch, per mail of met een brief.

Geschillencommissie

In het kader van de klachtenregeling is Hof en Hiem aangesloten bij de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg. De klachtenfunctionaris kan u hier meer over vertellen.

Contactformulier

    [readspeaker_widget]
    3mfy4sdxun3n44w6p9jmknmkq3gg666adsgzpkadkp4qsmjqpj9awpibioqs8533ruyq5gm62z67fhpvny4gmj7tkinp9h69jxw